talentontwikkeling

 

Talentbehoud is een van de grootste uitdagingen voor organisaties. Hoe langer een werknemer bij een organisatie blijft, hoe groter de kans dat hij of zij loyaal blijft. Maar talent behouden kan niet voor niets een uitdaging zijn. Bedrijven concurreren om toptalent door hun werknemers voordelen en extraatjes voor te schotelen zoals aandelenverkoop op commissiebasis of winstdeling, als lokaas om de beste mensen aan te trekken en te behouden. Wat echter vaak over het hoofd wordt gezien, is hoe strategieën om talent te behouden moeten aansluiten bij de organisatiecultuur als geheel. Als u opzoek bent naar talentontwikkeling kunt u hier terecht. Als u uw werknemers tevreden en betrokken wilt houden, vindt u hier enkele inzichten in wat dat inhoudt:

Richt je op je sterke punten.

U concurreert niet op prijs – u concurreert op kwaliteit. Daarom moet u zich richten op uw sterke punten. Als u kunt vaststellen wat uw organisatie uniek maakt en wat uw werknemers succesvol maakt – en u vervolgens op die sterke punten richt – hebt u de overhand in het behouden van talent. Dat betekent dat u moet vaststellen wat uw merk onderscheidt van uw concurrenten en wat uw werknemers succesvol maakt. Dit kan u helpen een cultuur op te bouwen waarin werknemers trots zijn op de organisatie en op wat ze elke dag doen.

Vier uw mensen.

Om een cultuur van voortdurend leren en verbeteren op te bouwen, moet u uw mensen vieren. Organisaties die hun mensen vieren merken vaak dat het behoud van talent omhoog schiet. Om uw mensen te vieren, moet u eerst het talent binnen uw organisatie erkennen. Deze managers moeten de eersten zijn die het talent van hun teamleden – maar ook van andere leden van de organisatie zoals het leiderschap en het hoger management – erkennen en erkennen. De manager moet ook de eerste zijn om het goede werk van anderen te vieren wanneer hij/zij dat opmerkt. Het maakt niet uit of die persoon een beginnende werknemer of een leidinggevende is. Erkenning is een gemakkelijke manier om uw mensen te laten zien dat u hen waardeert.

Bouw aan een cultuur van voortdurend leren en verbeteren.

Wanneer je een cultuur hebt rond continu leren en verbeteren, zul je merken dat het behoud van talent omhoog schiet. Werknemers willen werken voor een organisatie die altijd leert en verbetert. Als uw organisatie een plek is waar werknemers kunnen groeien, zult u merken dat het behoud van talent toeneemt en het verloop afneemt. Voor een cultuur van voortdurend leren is het belangrijk om een organisatiestructuur te hebben die hierop voortbouwt. Dit betekent dat managers een actieve rol moeten spelen in het creëren van manieren waarop hun teams kunnen leren, groeien en verbeteren. Dit kan door middel van mentorprogramma's of door managers actief feedback te laten vragen aan hun werknemers. Het is ook belangrijk om een omgeving te creëren waarin medewerkers zich vertrouwd en aangemoedigd voelen om hun ideeën en suggesties met elkaar – en met managers en leidinggevenden – te delen. Dit is de eerste stap naar een cultuur van voortdurend leren en verbeteren.

Conclusie

Talentbehoud is een van de grootste uitdagingen voor organisaties. Hoe langer een werknemer bij een organisatie blijft, hoe groter de kans dat hij of zij loyaal blijft. Maar talent behouden kan niet voor niets een uitdaging zijn. Bedrijven concurreren om toptalent door hun werknemers voordelen en extraatjes aan te bieden zoals aandelenverkoop op commissiebasis of winstdeling als lokaas om de beste mensen aan te trekken en te behouden. Wat echter vaak over het hoofd wordt gezien, is hoe strategieën om talent te behouden moeten passen bij de organisatiecultuur als geheel. Als u uw werknemers gelukkig en betrokken wilt houden, volgen hier enkele inzichten in wat dat betekent: Focus op uw sterke punten. Vier uw mensen. Bouw aan een cultuur van voortdurend leren en verbeteren. Blijf transparant.